Her er Rasmus Jarlovs nye ordførerskaber

Rasmus Jarlov er 39 år gammel og ny næstformand i Det Konservative Folkepartis folketingsgruppe.

Rasmus har en cand.merc fra Copenhagen Business School, hvor han i dag er ekstern lektor i finansiering, og han har derudover været reserveofficer i Flyvevåbnet og ejer sin egen virksomhed, Hamlet Tours.

Rasmus Jarlov er forsvarsordfører og er Det Konservative Folkepartis stærkeste kort i kampen for et bedre dansk forsvar.

Som noget nyt er Rasmus blevet ny finansordfører, og han skal derfor være med at sikre markante konservative aftryk på fremtidige finanslove.

Stor reformvilje
En anden nyhed er, at Rasmus får det nyoprettede reformordførerskab, som vil være den platform, hvorfra Det Konservative Folkeparti vil komme med idéer til, hvordan vi kan gøre Danmark rigere.

Rasmus Jarlov får en vigtig opgave i kraft af sit nye ordførerskab. Den offentlige sektor er for stor og for tung, og derfor er et par nye, kritiske øjne den helt rigtige kur, når der skal effektiviseres og reformeres, mener han.

”Hos Det Konservative Folkeparti er reformviljen stor. Ikke for reformernes skyld, men fordi vi aldrig bare må nøjes. Vi skal se kritisk på, hvordan vi driver den offentlige sektor, for den drives for skatteydernes penge. Derfor er det afgørende, at danskerne føler, at skattekronerne bruges fornuftigt,” udtaler Jarlov og fortsætter:

”Vi bruger dagligt milliarder af danskernes skattekroner på at drive den offentlige sektor, og målet er naturligvis, at ikke en eneste krone bruges forkert. Derfor skal pengene bruges på kerneydelser.”

Hvis danskerne fortsat skal have lyst til at betale til den fælles kasse, så skal der ikke bruges skattekroner på tant og fjas, mener Rasmus Jarlov og understreger, at vi aldrig må være bange for, at tale om reformer, også selvom nogle emner kan være ubehagelige at diskutere:

”Vi skal vise ansvar og sørge for, at vi overleverer en sund økonomi til de kommende generationer. Det er essensen af konservatisme.”

Stadig fokus på forsvaret
På forsvarsområdet har Rasmus Jarlov tænkt sig at videreføre den samme linje, partiet hidtil har stået for; altså fortsat flere midler til forsvaret.

Det har alle dage været Det Konservative Folkepartis politik, at Danmark skal leve op til sine forpligtelser i NATO, og det har ordføreren ikke tænkt sig at lave om på:

”Vi er en del af en alliance – en musketéred – og det må vi ikke sætte over styr.”

For Rasmus Jarlov er der altså både vante emner og nye udfordringer blandt ordførerskaberne. Her er de alle:

Europa/EU
Forsvar
Grønland & Færøerne
Transport
Næstformand i folketingsgruppen
Beskæftigelse
Finansordfører
Reformordfører

For yderligere informationer, kontakt Rasmus Jarlov på 61 62 46 41.