Med panten på rette sted

Kint
$atts array (2)
link => string (4) "file"
$atts['link']
ids => string (17) "11236,11235,11234"
$atts['ids']
Called from <ROOT>/wp-content/plugins/gdlr-shortcode/gdlr-shortcode-elements.php:697 [d()]
  1. <ROOT>/wp-includes/shortcodes.php:433 [gdlr_gallery_shortcode()]
  2. <ROOT>/wp-includes/shortcodes.php:273 [preg_replace_callback()]
  3. /opt/elastic/apm-agent-php/src/ElasticApm/Impl/AutoInstrument/Util/AutoInstrumentationUtil.php:97 [call_user_func_array()]
  4. /opt/elastic/apm-agent-php/src/ElasticApm/Impl/AutoInstrument/WordPressFilterCallbackWrapper.php:102 [Elastic\Apm\Impl\AutoInstrument\Util\AutoInstrumentationUtil::captureCurrentSpan()]
  5. <ROOT>/wp-includes/class-wp-hook.php:324 [Elastic\Apm\Impl\AutoInstrument\WordPressFilterCallbackWrapper->__invoke()]
  6. <ROOT>/wp-includes/plugin.php:205 [WP_Hook->apply_filters()]
  7. <ROOT>/wp-content/plugins/dkf_flawless/dkf_flawless.php:467 [apply_filters()]
  8. <ROOT>/wp-content/themes/flawless/single/content-full.php:39 [gdlr_content_filter()]
  9. <ROOT>/wp-includes/template.php:812
  10. <ROOT>/wp-includes/template.php:745 [load_template()]
  11. <ROOT>/wp-includes/general-template.php:206 [locate_template()]
  12. <ROOT>/wp-content/themes/flawless/single/content.php:10 [get_template_part()]
  13. <ROOT>/wp-includes/template.php:812
  14. <ROOT>/wp-includes/template.php:745 [load_template()]
  15. <ROOT>/wp-includes/general-template.php:206 [locate_template()]
  16. <ROOT>/wp-content/themes/flawless/single.php:29 [get_template_part()]
  17. <ROOT>/wp-includes/template-loader.php:106
  18. <ROOT>/wp-blog-header.php:19
  19. <ROOT>/index.php:17

Af Mette Abildgaard, medlem af Folketinget for Det Konservative Folkeparti

Du kender sikkert turen ned til supermarkedet, når du skal aflevere din pant. Men hvad sker der egentlig, når flasken eller dåsen er afleveret?

Det har jeg ofte undret mig over, og derfor tog jeg også glædeligt imod tilbuddet fra Dansk Retursystem om at komme ud besøge dem – og blive klogere på hele genanvendelsesprocessen og deres arbejde for et grønnere Danmark.

For os i Det Konservative Folkeparti er det utrolig vigtigt, at vi passer på den danske natur. Den skal nemlig ikke bare være til gavn for os, men også for vores kommende generationer.

Vi er ret gode
Vi har et ansvar for at gøre Danmark til den bedste udgave af sig selv. Og når vi afleverer vores brugte flasker og dåser i pantautomaten i supermarkedet, så hjælper vi naturen og vores fælles miljø.

Og det er vi faktisk ret gode til, for hvert år bliver der afleveret 1,1 milliarder flasker og dåser med pant tilbage, hvilket vil sige 3,5 millioner om dagen – det er meget imponerende. For hver gang vi afleverer en flaske eller dåse til genanvendelse så bliver der kun brugt fem procent af den energi, det ville kræve at skabe en dåse fra bunden.

Det er jo virkelig noget, der hjælper både den danske natur, men også hele verden, da vi slipper for at bruge flere af verdens egne råstoffer.

Vi er i Danmark utroligt gode til at hjælpe naturen, men vi kan altid blive bedre. Derfor glæder det også mit konservative hjerte hver gang, jeg ser og oplever, hvordan vi sammen kan være med til at skabe et grønnere Danmark – både til os selv, men også til de kommende generationer