Det konservative pressekontor på Christiansborg søger praktikant til efteråret

Kunne du tænke dig en spændende og udfordrende praktiktid i hjertet af dansk politik? Hvis du er interesseret i (og gerne allerede har en stor viden om dansk politik), kan du få brugt din viden og selvfølgelig også lært en masse nyt oven i på vores kontor, der arbejder med presse og SoMe på tredje sal på Christiansborg, når vi fra 1. september og et semester frem skal bruge en ny praktikant.

Du bliver en fast del af det hold, der bistår vores seks folketingsmedlemmer og tre ministre med at komme bedst ud over rampen ad alle relevante kanaler. Vi håndterer de indkomne henvendelser fra pressen, og vi forsøger selv proaktivt at sætte en dagsorden.

Vi støtter partiets politikere med alt fra læserbreve og debatindlæg til interne nyhedsbreve, og vi er tit med dem i marken, når de skal interviewes af journalister, eller der skal produceres materiale til deres og vores sociale medier.

Om dig
Du er i gang med eksempelvis en form for kommunikationsuddannelse med et indlagt praktikforløb svarende til vores åbning.

Du behøver ikke at stemme konservativt for at arbejde for partiet, men det er selvfølgelig en fordel, at du har et indgående kendskab til dansk politik og ikke mindst en forståelse for, hvordan Det Konservative Folkeparti typisk vil forholde sig til politiske emner.

Du er åben og i godt humør, har mod på nye (svære og spændende) opgaver, men du er også klar på at tage fat, når der skal udføres mere kedelige rugbrødsopgaver.

Du har et stort kendskab til de sociale medier og en forståelse for, hvor vigtige de er i moderne politisk kommunikation.

Kontoret
Du bliver en del af vores presse- og SoMe-kontor, hvor der i forvejen er en pressechef, en SoMe-manager, to pressemedarbejdere og to studentermedhjælpere.

Vi har en flad og uformel organisation, hvor der er plads til nytænkning og kreative idéer, og hvor der ikke er langt fra idé til eksekvering. En praktikant betragtes som en kollega på lige fod med andre, og der findes ikke dumme eller overflødige spørgsmål. Vi er nysgerrige og interesserede i hinandens arbejde.

Vi forventer en fleksibel indsats, hvor vi tilskynder praktikanten til selv at være med til præge sin hverdag. Partiet vil tilsvarende være fleksibel i forhold til tidspunkter og perioder, hvor man måtte have behov for det.

Forløbet
Praktiktiden løber fra 1. september til 1. februar, og på det knap halve år kommer praktikanten igennem et forløb, hvor forskellige elementer indgår afhængigt af praktikantens uddannelse og løbende arbejdsopgaver for partiet.

Det er blandt andet:

• Personlig presserådgivning af MF’ere i forbindelse med interview
  • Forberedelse af talepinde til interview
  • ’Pitche’ en historie til et medie
  • Udarbejde pressemeddelelser og læserbreve
  • Bidrage til intern kommunikation til partiets medlemmer via eksempelvis nyhedsbreve og medlemsblad
  • Deltage møder i partiets bagland for at kende partiets rødder

Praktisk info
Arbejdstiden er typisk fra 08.30 til 16.00 men kan variere lidt fra tid til anden. Praktiktiden er ulønnet – men partiet afholder udgifter til frokost og eventuelle transportudgifter efter nærmere aftale.

Ud over den normale arbejdstid på kontoret forventes det, at praktikanten deltager i partiets årlige højdepunkt – nemlig det årlige landsråd. I 2017 foregår det 23.-24. september i København.

Hvis du vil søge jobbet, skal du sende en ansøgning til vores HR-chef Søren Laugesen på soren.laugesen@ft.dk senest 1. juni. Så tager vi jobsamtaler i juni, og så møder vores nye praktikant ind på Christiansborg 1. september til et travlt efterår.