Vi søger SoMe-praktikanter

Er du skarp til at bruge sociale medier, og har du lyst til at få praktisk erfaring med digitale kampagner? Kunne du tænke dig at få indblik i, hvordan et regeringsparti arbejder i en valgkamp? Og er du god til at redigere billeder, videoer og hjemmesider? Så er du måske en af vores nye praktikanter til kommunal- og regionsrådsvalget i efteråret 2017.

Det Konservative Folkeparti søger dygtige og kreative praktikanter i hele landet, der kan hjælpe lokale vælgerforeninger og spidskandidater med SoMe. Som praktikant bliver du en del af et digitalt kampagneteam, hvor du vil få medansvar for at producere og ideudvikle materiale til vælgerforeningers og spidskandidaters sociale medier og hjemmesider. Du er med til at skabe synlighed på Facebook, poste billeder og videoer fra events, lave lokale historier og fremme spidskandidaters tilstedeværelse i valgkampen.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være

• Assistere og hjælpe lokale vælgerforeninger med at udarbejde indhold til lokale, digitale kampagner
  • Være medansvarlig for den daglige drift af spidskandidaters og vælgerforeningers hjemmesider og Facebook-profiler
  • Udarbejde og redigere hjemmesider, billede- og videomateriale
  • Deltage i planlægningsmøder med det lokale bagland

Hvem er du?

• Du interesserer dig for politik og følger med i den offentlige debat
  • Du er f.eks. studerende på en uddannelse med fokus på kommunikation, samfundsforhold, medier eller noget helt andet
  • Du har erfaring med produktion og redigering af tekst, billeder og videoer til sociale medier
  • Du har prøvet at redigere hjemmesider – eller har mod på at lære det
  • Du er proaktiv, struktureret og god til at planlægge din arbejdsdag
  • Du er kreativ og har blik for visuel formidling

Vi tilbyder
Vi kan garantere, at du kommer til at lære en hel masse om digitale kampagner og får praktisk erfaring med at drive en valgkamp. Du vil blive ansat på partiets hovedkontor på Christiansborg, hvor du vil blive en del af et dygtigt og kreativt team, som brænder for digital formidling. I perioder vil dit daglige arbejde være rundt om i landet afhængigt af, hvilke vælgerforeninger du bliver tilknyttet. Det betyder, at du kan være bosat i hele landet på trods af, at hovedkontoret ligger på Christiansborg. Praktikforløbet er ulønnet og løber i perioden fra den 28 august til den 21 december. Arbejdstiden vil være fleksibel i forhold til dit studie, og weekendarbejde kan forekomme.

Ansøgning
Lyder stillingen som noget for dig, så send din ansøgning og cv til nj@konservative.dk senest den 31. juli kl. 12:00. Har du spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive eller ringe til projektkonsulent Nana Josias på telefon 61 62 49 50.