12,8% stemte KONSERVATIVT

Tak for din opbakning til de konservative visioner og mærkesager!
Vil du være en del af holdet? Meld dig ind i Konservativ Ungdom i dag!

Skolevalget er en autentisk gennemført valghandling for 8., 9. og 10. klasser i hele landet.Valget afholdes torsdag den 2. februar 2017, hvor du får udleveret valgkort og stemmesedler, og der bliver stillet stemmebokse og valgurner op på skolerne.

Hvorfor stemme konservativt?

Vores 3 mærkesager

Kortere skoledage

Danske folkeskoleelever har i dag verdensrekord i antallet af tvungne skoletimer. Det er ikke en rekord, vi skal være specielt stolte af.

Vi skal selvfølgelig have en folkeskole, der har store ambitioner for vores børn og unge. Men for det første er der ikke nødvendigvis en sammenhæng mellem mange tvungne skoletimer og en højere kvalitet i undervisningen. Og for det andet er det kun statens opgave at undervise vores børn – det er ikke statens opgave at overtage familiens opgaver såsom lektielæsning i tvungne lektiecafeer.

Vi skal indføre kortere skoledage i folkeskolen, så børnefamilierne får mere frihed til selv at indrette den hverdag, der passer dem bedst. Kortere skoledage vil betyde, at børn igen får overskud til deres fritidsaktiviteter efter skoletid. I dag er der mange, der er så trætte efter en lang skoledag, at de ikke orker at dyrke motion, når de kommer hjem.

Højere straf for vold og overgreb

Når man begår personfarlige forbrydelser – det kan være grov vold, seksuelle overgreb mod børn eller voldtægt – påfører man et andet menneske stor smerte og lidelse. For nogle resten af livet. Det er en høj pris at betale som offer. Derfor skal den kriminelle også betale en høj pris for at begå sin forbrydelse.

Gerningsmænd, der begår personfarlig kriminalitet, slipper i dag for billigt. Der er mange eksempler på, at grove forbrydelser såsom voldtægt og overfald kun giver få måneders fængsel. Gerningsmændene trækker på skuldrene, mens ofrene føler sig svigtet af det samfund, der skulle passe på dem.

De kriminelle skal idømmes hårdere straffe, så de ikke er til fare for andre, og så de tænker sig om en ekstra gang, inden de overvejer at begå personfarlig kriminalitet igen.

Fjern topskatten

Topskatten er en skat for de danskere, der er dygtigst og arbejder hårdest. Det er ikke bare uretfærdigt, det er også en rigtig dårlig forretning for det danske samfund, og derfor skal topskatten i Danmark helt afskaffes.

For at undgå at betale topskat er der mange medarbejdere i dag, der i stedet for at bede deres chef om mere i løn, beder om ekstra ferie og fridage. Så i stedet for at belønne de medarbejdere, der gerne vil lægge en ekstra arbejdsindsats, opfordrer vi som samfund dem til at arbejde mindre. Det giver ikke mening.

Vores dygtigste medarbejdere skal arbejde mere, så de tjener mere. Når de tjener mere, forbruger de mere og på den måde øges væksten i Danmark. For det er øget vækst, der skal finansiere velfærdssamfundet.

Kilde: Skolevalg 2017

Til Skolevalget 2017 er Det Konservative Folkeparti repræsenteret af verdens ældste og bedste politiske ungdomsorganisation, Konservativ Ungdom

Læs mere om KU her