Oplev folketingsvalget helt tæt på: Bliv praktikant hos Det Konservative Folkeparti

På Christiansborg sitrer det i krogene – folketingsvalget nærmer sig, og partierne opruster til valg. Vil du være en del af det? Så læs med her. I Det Konservative Folkeparti søger vi en praktikant, som skal være en del af vores kommunikations- og presseafdeling i foråret 2019.

Vi tilbyder en sjov og spændende arbejdsplads med et ungt miljø og højt til loftet, hvor du kommer helt tæt på partiets politikere og ministre. Dine arbejdsopgaver vil være mange og varierede – blandt andet vil de bestå af udarbejdelse af debatindlæg og pressemeddelelser samt den daglige pressehåndtering for partiet. Foruden den traditionelle presse, er vi vilde med de sociale medier, hvor der i den grad er plads til dine gode ideer! Kan du fange den interessante krog i en video, eller ved du, hvordan man skaber engagement med det perfekte meme på Instagram, så byder vi det velkommen.

Vi leder efter dig, der:

• trives i en afvekslende og travl hverdag, hvor der ikke er langt fra tanke til handling
  • er fuld af gode ideer, som du selv tør tage initiativ til bliver gennemført
  • både kan arbejde selvstændigt og samarbejdende
  • ved, hvordan man vinkler, så de konservative budskaber står klart – både på skrift og i videoer
  • følger med i nyhederne og forstår det vigtige i samspillet mellem medier og politik
  • læser en relevant uddannelse inden for kommunikation eller lignende

Om os

Det Konservative Folkepartis pressekontor holder til på Christiansborg, hvor vi arbejder tæt sammen med partiets politikere, politiske konsulenter samt kampagnemedarbejdere. Her er praktikanter højt værdsat og arbejder på lige fod med resten af organisationen. Du skal ikke vide alt om politik, men en sund interesse for dansk politik er afgørende. Med valg til Europa-Parlamentet den 26. maj 2019 og et folketingsvalg, der skal afholdes senest i juni næste år, vil du begynde i en travl – men også spændende – periode, hvor du vil få en stor mængde ansvar. Samtidig lægger vi stor vægt på, at du løbende får god, konstruktiv feedback og sparring, så du får mest muligt ud af dit praktikforløb.

Det praktiske

Praktikforløbet er ulønnet og strækker sig fra 1. februar til 31. juli 2019. Det er 37 timer ugentligt, men vekslende arbejdstider skal forventes – særligt i forbindelse med valgkampen.

Lyder det som noget for dig, så send en motiveret ansøgning, CV samt andet relevant til louise.uberg@ft.dk senest 16. november 2018. Bemærk dog, at vi afholder samtaler og ansætter løbende.

Har du spørgsmål, kan du kontakte presserådgiver Louise Uberg på telefon 61623503.

Vi glæder os til at høre fra dig!