Bliv kommunikationspraktikant hos Det Konservative Folkeparti

Drømmer du om at prøve kræfter med politisk kommunikation? Så se med her.

Du er vild med medier – både den traditionelle slags og den nye slags. Du forstår, at nogle historier egner sig til aviser, andre til tv og en tredje slags til de sociale medier. Tanken om at din historie rydder mediernes dagsorden, tænder dig. Du ved måske ikke alt om politik, men du vil gerne lære det.

Vi er ikke konservative, hvad angår vores kommunikation. Det har du måske bemærket, hvis du følger os på Instagram. Vi elsker memes, og der skal være plads til både humor og alvor. Vi mener, budskaber skal tilpasses de medier, de bringes i, og du får rig mulighed for at prøve dig selv af på forskellige platforme. Vi skriver seriøse kronikker og debatindlæg til dagbladene og sender skarpe budskaber ud på Facebook og Twitter. Vi er heller ikke bange for at gribe et kamera og tage med politikerne ud i landet og dokumentere deres ture.

Vores kontor er på Christiansborg i hjertet af København. Her deler vi dagligdag med landets politikere, journalister, politiske konsulenter og kampagnemedarbejdere. Med andre ord får du et stærkt netværk både mediemæssigt og politisk, som helt sikkert vil gavne dig senere i din karriere.

Interesseret? Send ansøgning og CV til louiseuberg@ft.dk senest 13. maj 2019. Praktikforløbet gælder for efterårssemestret. Det er ulønnet for studerende på 3. semester og lønnet for studerende på 6. semester. Arbejdsugen er 37 timer, men vekslende arbejdstider skal forventes. Har du spørgsmål, så kontakt presserådgiver Louise Uberg på +45 61623503.

Vi glæder os til at møde dig og byde dig velkommen på holdet!

Få et indblik i dagligdagen som praktikant her: