Grafisk og digital stærk kommunikationskonsulent

Har du mod til at lære, interesse for politik, flair for kommunikation og kendskab til Adobe-pakken? Så er det måske dig, vi søger.

Om stillingen

Vi tilbyder en rolle, hvor man kan være kreativ, skabende og samarbejdende. Sociale medier fylder meget i vores daglige arbejde, og vi har brug for en stærk digital kommunikationskonsulent, som kan have mange bolde i luften på én gang. Vi forventer, at du både kan se den gode vinkel og udarbejde produkterne i de relevante programmer.

Du kommer til at hjælpe os med at finde frem til den bedste måde at kommunikere nye politiske forslag, hverve nye medlemmer til partiet og finde det gode modsvar i en politisk debat. Du vil være med til at skabe en meget stor del af partiets indhold til sociale medier, hjemmeside og øvrigt kampagnemateriale. Og dit arbejde vil ofte skulle produceres i et vist tempo.

Men bare rolig – vi hjælper dig godt i gang med dit nye arbejde, og vi forlanger ikke mere, end vi ved, at du kan levere. Til gengæld regner vi med, at du hele tiden lærer og bliver bedre.

Dine opgaver vil være alsidige, men slutproduktet vil ofte være indhold, der kan bruges på partiets eller folketingsmedlemmernes sociale medier.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være at:

  • Producere video og grafik for partiet og partiets MF’ere
  • Producere video og billeder til vores medlemsmagasin Politisk Horisont
  • Bidrage med idéer og vinkler til kreative opslag på sociale medier
  • Rådgive MF’ere og bagland om annoncering på sociale medier, herunder opsætning af Business Manager
  • Bidrage til at udvikle afdelingen, så hele partiet holder en skarp digital profil
  • Udvikle vores hjemmeside, som skal have et brush-up i den nærmeste fremtid

Du bliver en del af afdelingen Politik, Presse og Kampagne gennem partiets digitale team, som består af en praktikant, en grafiker, en digital chef og dig. Vi kan derfor med sikkerhed garantere dig kollegaer, du kan sparre med og opgaver, der går på tværs af afdelingen.

Det politiske miljø kan være ganske krævende for dem, der arbejder i det, og det har vi en forventning om, at du har taget stilling til. Vi har plads til nyuddannede med lidt erfaring og flair for arbejdet, men så skal du være indstillet på en opstart med en del læring og lange uger.

Om dig

Vi vægter dine praktiske erfaringer højere, end at du har en specifik uddannelse. Vi er klar over, at du måske ikke kan det hele, men du skal gerne kunne sætte flueben ved nogle af følgende punkter:

  • Du har kendskab til Adobe-pakken og er særligt kreativ i Photoshop, InDesign og Illustrator. At du kan få den gode idé er ofte vigtigere, end at du kender alle knapperne i programmerne. Vi ser ofte tutorials på YouTube
  • Du har holdt et spejlreflekskamera i hånden før, og du ved godt, hvordan man skyder et pænt billede. Du behøver ikke være nogen mesterfotograf, men du skal gerne have arbejdet lidt med et kamera før
  • Du kan klippe en video sammen og måske også smide effekter og tekster på.
  • Du kan skabe blikfang og ved, hvad der får folk til at stoppe op i deres newsfeed.

Hvis du har et kreativt produkt – en video, en grafik eller bare en god idé – fra et tidligere arbejde eller studie, så send det meget gerne med. Vi vil gerne vide, hvordan du tænker.

Praktisk

Vi tilbyder en tidsubegrænset fuldtidsstilling med start så hurtigt som muligt. Din arbejdsplads bliver på Christiansborg – i hvert fald når corona-restriktionerne ophæves. Løn forhandles efter kvalifikationer.

Har du spørgsmål, kan du kontakte digital chef Niels Kristian Lind på 6162 5684 eller niels.lind@ft.dk eller chef for Politik, Presse & Kampagne, Simon Merrild Lyngsø på 6162 4159 eller simon.merrild@ft.dk

Ansøgning, CV og evt. kreativt produkt sendes til Simon Merrild Lyngsø på simon.merrild@ft.dk, og Louise Holm Sommer, louise.sommer@ft.dk. Ansøgning skal være os i hænde senest 22. marts 2021. Samtaler finder sted løbende.