Bliv politisk konsulent i Det Konservative Folkeparti på Christiansborg

Vi leder efter en ny kollega med flair for tal og politik, der kan hjælpe os med at rådgive vores politikere på Christiansborg om faglige problemstillinger.

Derfor forventer vi, at du har en uddannelse inden for statskundskab, økonomi, international business and politics eller lignende – men din baggrund kan også være en anden, hvis din erfaring er relevant.

Som politisk konsulent skal du kunne oparbejde indsigt i en række politikområder, som du kommer til at have ansvaret for at kunne rådgive folketingsmedlemmerne i. Det kræver, at du både kan sætte dig ind i et politisk område og samtidig har en forståelse af politisk kommunikation.

De politiske områder du skal sidde med, kræver, at du har flair for tal. Du skal ikke kunne revidere et årsregnskab i en multinational koncern, men du skal have en basal forståelse for skatte- og finanspolitik. Vi kan lære dig meget, især om den konkrete politik, og hvordan man gør tingene herinde. Men vi forventer, at du er rustet til at tage imod den oplæring, fordi din basale faglighed er på plads.

Det er selvfølgelig et plus at have været fuldmægtig et år eller to i et økonomisk ministerium eller at have erfaring fra en interesseorganisation. Men det er ikke noget krav. Vi er åbne for at ansætte en motiveret nyuddannet med flair for tal.

Det væsentligste i dit job bliver at kunne forstå og formidle faglige problemstillinger og analysere dem i en politisk kontekst. Derfor er det en fordel, at du trives med at sætte dig ind i nyt materiale ofte, at du skriver kort og præcist, og er komfortabel med tal. Det er et stort plus, hvis du er metodisk stærk.

Det politiske miljø kan være krævende for dem, der arbejder i det, og det har vi en forventning om, at du har taget stilling til. Christiansborg er til tider en hektisk arbejdsplads, og arbejdsdagene kan blive lange. Til gengæld får du både dygtige og behagelige kollegaer, der alle sætter en ære i at levere et godt stykke arbejde og bidrage til et godt arbejdsmiljø.

Yderligere detaljer
Vores hverdag foregår på Christiansborg. Der er tale om en tidsubegrænset fuldtidsstilling med start hurtigst muligt. Løn gives efter kvalifikationer sammen med pensionsordning, gode ferieforhold og fleksible arbejdstider, men vi er ikke lønførende på Christiansborg.

Sådan ansøger du
Send ansøgning og CV att. Politisk teamleder Ida House på ansoegninger@konservative.dk, inden den 10. januar 2024. Du kan høre mere om stillingen ved at ringe til teamleder Ida House på 61 62 49 45.