24. årgang | nr. 1 | april 2019

Vi er klar til valgkamp

I skrivende stund ved jeg ikke, om vi er midt i en valgkamp, når du læser dette. Måske har vi allerede hængt plakaterne op eller uddelt de første flyers. Eller måske venter vi stadig i spænding på, at startskuddet lyder.

Under alle omstændigheder står vi midt i en utrolig vigtig tid for Det Konservative Folkeparti. For denne gang SKAL vi have fremgang. Og det tror jeg også, vi får.

Men det kræver en indsats fra os allesammen. For Det Konservative Folkeparti er ikke noget uden sine medlemmer. Hverken før, under eller efter en valgkamp. Vi kommer ikke langt, hvis vi ikke løfter i flok. Derfor er det et held, at vi har Danmarks flittigste partimedlemmer, der er klar til at give en hånd med.

Når jeg i valgkampen står og bliver kold på en gågade eller sætter vækkeuret til klokken 05.00 for at nå i NEWS-studiet, bliver det hele lidt nemmere, når jeg ved, at I hjælper til på hver jeres måde.

Nogle brygger kaffe til morgenuddelingen. Andre bager boller til vælgearrangementet eller hjælper med at sætte stole op. Nogle har modet til at stemme dørklokker – andre evnen til at skrive det gode læserbrev for en kandidat. Alle kan bruges og være med til at gøre en forskel.

En særlig vigtig del af denne valgkamp bliver de sociale medier. Her kan du også være med til at gøre en forskel. Når du markerer, at du synes godt om, og når du deler eller kommenterer mine eller partiets opslag, billeder og videoer, så ser lidt flere danskere vores grønne logo og vores politik. Du kan læse mere om, hvordan du kan være med til at føre valgkamp på Facebook længere inde i bladet.

Det er en fælles opgave at sørge for, at danskerne kender vores politik, inden de stemmer. Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Det absolut bedste argument for at stemme konservativt er vores politik. Jeg tror mange flere danskere er konservative, end vi går og tror. Rigtig mange danskere er enige med os – de ved det måske bare ikke helt selv. Det skal vi ud og fortælle dem.

For der er brug for os i dansk politik. Der er brug for et parti, der ved, at lavere skat og virksomheder i vækst er fundamentet for vores velfærd. Der er brug for et parti, der tror på, at borgerne som udgangspunkt kan og bør forsørge sig selv, men at samfundet skal stå klar med hjælp og omsorg, når du har brug for det. Et parti, som tror på at en god start på livet både kommer via stærke dagtilbud og gode skoler, men også kræver frihed og ansvar til de enkelte familier, og et parti, som giver plads til forskellighed, så længe der er respekt for loven og vores fælles værdier.

Vi har et klart budskab. Vi har stærke kandidater, der fylder valglisterne landet over, og som har knoklet i mange måneder med deres kampagneledere, tillidsfolk og hold af frivillige. Vi har en folketingsgruppe og et ministerhold i topform. Og så har vi jer medlemmer, som altid er klar til at løfte med.

Vi er klar til valgkamp og til fremgang.

De bedste hilsner

Søren Pape