Økonomi og vækst

Dansk økonomi har det rigtig godt. Aldrig har så mange lønmodtagere været i beskæftigelse som i dag. Vi har lav gæld og en stabil vækst, der er højere end for både fem og ti år siden. Husholdningerne har tillid til, at økonomien går fremad og har også mulighed for at øge forbruget. Flere investerer og virksomhederne har gode muligheder for at eksportere, fordi det går godt i de lande, som vi handler med. God velfærd koster penge.

Vi ønsker en sund økonomi med styr på budgetterne og fortsat vækst. Sund økonomi og vækst er helt afgørende for, at vi kan udvikle vores samfund, og fortsat have råd til den nyeste medicin og den nyeste teknologi.

Vi er glade, når erhvervslivet gør sine medarbejdere rigere, betaler mere i skat og finansierer lægehjælp til syge, omsorg til ældre og gratis uddannelser til os alle sammen.

Det er erhvervslivet og det private initiativ, der betaler for vores velfærd.

Velstand er vigtigere end lighed. Så længe der tages hånd om samfundets svage og udsatte, skal vi ikke stirre os blinde på om alle nu har råd til den store tv-pakke.

Hvis vi ønsker øget velstand, bedre service og adgang til de nyeste fremskridt, så kræver det, at vi giver virksomhederne muligheder for at vokse og tjene penge hjem til Danmark.

Det kommer hver og en af os til gavn. Både når man bliver ansat i en virksomhed i vækst, men også når man benytter sig af den velfærd, som virksomhederne finansierer gennem skatten.

Den teknologiske udvikling fortsætter – også uden vores hjælp. Spørgsmålet er derfor, om vi vil være med. Vil vi have råd til den nyeste medicin og tage del i og bidrage til udviklingen i verden?

Det mener vi, at vi skal.

Konservative visioner

• Væksten er kommet tilbage. BNP er steg med 2,1 procent i 2017

• Højeste antal lønmodtagere nogensinde. Mere end 2.728.000 personer tjener penge ved at arbejde i virksomheder, organisationer eller i det offentlige

• Forbrugerne vurderer, at familiernes økonomiske situation er bedre i dag end for et år siden

Konservative resultater

• Væksten er tilbage og aldrig har så mange lønmodtagere været i arbejdet. Fortjenesten er ikke først og fremmest vores, men erhvervslivets. Vi har blot løbende reformeret og holdt styr på budgetterne.