Føl dig tryg i dit eget hjem

Når indbrudstyve bryder ind, står man sårbar tilbage. Tyvene stjæler ikke kun dine ting – de stjæler også trygheden hos dig og dine børn. Derfor skal indbrud bekæmpes med alle midler og straffes hårdt.

Hvert år udsættes mange tusinde danskere for indbrud. Disse mennesker er ikke bare en del af en statistik. Der står meget mere på spil, når ens hjem krænkes af fremmede.

Når indbrudstyve bryder ind i et hjem, ødelægger de ikke bare et vindue eller en dør. De ødelægger også den grundlæggende tryghed, man har i sit hjem. At få sine ting gennemrodet af en fremmed er groft grænseoverskridende og kan sætte dybe spor. Danske hjem er hårdere plaget af indbrud end de fleste andre europæiske hjem. Det Konservative Folkeparti arbejder hver dag for at få nedbragt antallet af indbrud i Danmark.

Desværre har politiet ikke altid mulighed for at rykke hurtigt ud, og derfor var det en stor prioritet for os at få lavet en aftale om lokale tryghedsvagter. De lokale tryghedsvagter skal kunne patruljere i villakvarterer og boligområder; de kender nærområdet, og borgerne ved, hvem de er. Sådan kan alle danskere føle sig trygge.

Ingen skal nemlig føle sig utryg i eget hjem.