FORSIDE    |    MÆRKESAGER    |    LAVERE SKAT OG VIRKSOMHEDER I VÆKST

Lavere skat og virksomheder i vækst

Du skal have mere ud af at gå på arbejde. Samtidig skal vores virksomheder have gode vilkår. Det giver råd til nye arbejdspladser og flere penge til fællesskabet.

Hvorfor er det vigtigt?

Vi skal fortsat holde styr på dansk økonomi.

Alle skal have gode muligheder for at forsørge sig selv og sin familie.

Velstand og vækst giver råd til bedre sygehuse, skoler og anden kernevelfærd.

Vi arbejder for:

Vækst og styr på dansk økonomi

Dansk økonomi står stærkt. Vi har slået beskæftigelsesrekord, der er færre på offentlig forsørgelse, end der har været i 11 år, og væksten er den højeste i 10 år. Men hvis dansk økonomi skal være i gear til yderligere vækst, velstand og velfærd, skal vi lette skatterne og gøre det lettere at rekruttere kvalificeret arbejdskraft. Vi arbejder derfor målrettet for at holde styr på dansk økonomi og de offentlige udgifter.

Lavere skat

Skatten er for høj i Danmark. Den højeste marginalskat er på svimlende 67,3 procent. Derfor vil vi lade danskerne beholde flere af de penge, de selv har tjent. Og vi vil lette skatten for virksomheder, så vi er bedre rustet international konkurrence. Ellers er der andre, der løber med ordrerne og indtægterne, og det vil gå ud over både velfærden og råderummet til skattelettelser.

Mindre bureaukrati

Bureaukrati er i dag med til at tynge danske virksomheder. Når en iværksætter får en god idé, burde vi opmuntre til jobskabelse, men desværre fylder unødvendige regler og et kompliceret skattesystem alt for meget i virksomhedernes hverdag. Derfor vil vi fjerne og rydde op i de bureaukratiske regler, så både borgere og virksomheder får en lettere hverdag.

Konkurrencedygtige virksomheder

Hvis Danmark skal blive mere velstående, skal vores virksomheder klare sig bedre i den internationale konkurrence. Vi sakker bagud, hvis vi giver vores virksomheder dårligere erhvervsvilkår end vores nabolande. I perioden 2014-2016 flyttede over 8.000 danske job til udlandet, ifølge Danmarks Statistisk. Derfor arbejder vi for bedre erhvervsvilkår til danske virksomheder, så de kan blive mere konkurrencedygtige og skabe vækst og velstand i Danmark.