Gang i deleøkonomien

Airbnb og GoMore er kommet for at blive. Deleøkonomiske virksomheder er fremtiden, fordi de tænker nyt, skærper konkurrencen og giver os mulighed for at bruge færre ressourcer.

Verdens største hotelkæde ejer ikke ét eneste hotel, og verdens største vognmand ejer ikke én eneste taxa.

Et hav af virksomheder udvikler platforme, der giver dig mulighed for at købe et sæde i en bil på turen hjem til mor og far på den anden side af Storebælt eller et billigt værelse, når du er ude at rejse. Du møder mennesker, sparer ressourcer og penge. Slut med dyre hoteller og forsinkelser med toget.

Vi vil være foregangsland inden for deleøkonomi.

Deleøkonomi er både godt for dig og samfundet. Godt for dig, fordi det giver dig flere muligheder. Godt for samfundet, fordi det mindsker unødvendigt ressourceforbrug. Andre kan jo ligeså godt få glæde af dit værelse eller din lejlighed, når du ikke er hjemme.

Og overvej, hvor tosset det var, dengang alle skulle køre deres egen bil på kryds og tværs af landet uden at kunne udnytte de tomme pladser.

Alle sparer ressourcer og penge. Deleøkonomi er kommet for at blive. Og heldigvis for det.

Konservative visioner

• Deleøkonomien og andre alternative handelsformer skal være en normal og etableret del af økonomien

• Reglerne for deleøkonomi skal afbureaukratiseres

• Alle danskere skal have skattefrihed for indtægter svarende til en gennemsnitlig månedsløn