Gang i deleøkonomien

Airbnb og GoMore er kommet for at blive. Deleøkonomiske virksomheder er fremtiden, fordi de tænker nyt, skærper konkurrencen og giver os mulighed for at bruge færre ressourcer.

Vi tror på, at de er kommet for at blive. Deleøkonomiske virksomheder er fremtiden, fordi de tænker nyt, skærper konkurrencen og giver os mulighed for at bruge færre ressourcer. Verdens største hotelkæde ejer ikke ét eneste hotel, og verdens største vognmand ejer ikke én eneste taxa.

Et hav af virksomheder udvikler platforme, der giver dig mulighed for at købe et sæde i en bil på turen hjem til mor og far på den anden side af Storebælt eller et billigt værelse, når du er ude at rejse. Det er smart, hurtigt, og både du og samfundet sparer ressourcer og penge. Slut med dyre hoteller og forsinkelser med toget.

Vi ønsker, at Danmark skal være foregangsland inden for deleøkonomi.
For deleøkonomi er både godt for dig og samfundet. Godt for dig, fordi det giver dig flere muligheder. Godt for samfundet, fordi det mindsker unødvendigt ressourceforbrug. Andre kan jo ligeså godt få glæde af dit værelse eller din lejlighed, når du ikke er hjemme.

Deleøkonomi er kommet for at blive. Heldigvis.

Derfor vil vi:

• Have, at deleøkonomien og andre alternative handelsformer bliver en normal og etableret del af økonomien