Mere tid til familien

Familien er kernen i samfundet og din hverdag. Derfor skal der være gode rammer for alle familier, og der skal være tid til familien i hverdagen.

Der skal være tid til familien. Uanset om man er gift eller skilt. Det skal være muligt at leve, som man ønsker det, og det skal være muligt at arbejde og samtidig have tid til familien. Derfor ønsker vi at give familierne fleksible dagtilbud og gode muligheder for at kunne købe sig til eksempelvis rengøring, hvis man ønsker at prioriterer det.

Derfor har vi gjort boligjobordningen permanent og udvidet den, så den fremover også kan bruges til serviceydelser i hjemmet. Det betyder, at du kan trække omkostninger til børnepasning og rengøring på op til 6.000 kr. fra i skat. Det giver familien flere muligheder for at prioritere tid sammen med hinanden.

Samtidig kan du stadigvæk trække 12.000 kr. fra i håndværkerydelser, så du har mulighed for at bruge tiden med familien. Derudover arbejder vi for at sikre fleksible dagtilbud til familierne, så jeres hverdag bliver lidt lettere.

Konservative visioner

• Fleksible dagtilbud

• Gode og frie rammer for familien

• Et samfund, hvor vi hjælper hinanden, før vi tyer til staten