Oplev Borgen indefra: Bliv praktikant hos Det Konservative Folkeparti

Det Konservative Folkeparti søger praktikant til event og kampagne i efteråret 2019

Har du mod på at blive en del af Danmarks måske mest spændende arbejdsplads, og kunne du tænke dig at prøve kræfter med events og kampagne? Så er Christiansborg formentlig stedet for dig.

Vi søger en praktikant, der har mod på at lære. Én, der får julelys i øjnene når nogen siger politisk kampagne, kommunikation og store events. En, der har mod på at tage fat og få opgaverne helt i mål.

En stor del af arbejdet kommer til at foregå i forbindelse med partiets Landsråd, Ungdommens folkemøde, Kulturnatten på Christiansborg og andre former for events og konferencer. Arrangementet på Christiansborg på Kulturnatten har flere tusinde besøgende, og Landsrådet, som i år foregår i MCH Herning Kongrescenter en hel weekend i september, har op mod 1.000 deltagere og et tætpakket og spændende program med både talere, afstemninger, stor festmiddag og underholdning. Arrangementernes omfang spænder bredt og stiller store krav til tidsplaner og koordinering – en meget vigtig opgave, som du kan være med til at løse. Der skal blandt andet koordineres opsætning, dekoration, forplejning, uddelinger af materialer og afvikling af program på store scener, som i flere tilfælde dækkes live på nationalt tv, som stiller høje krav til kvaliteten.

Det er ikke afgørende, om du er ekstrovert og fuld af gode idéer, eller om din styrke er, at du er grundig og struktureret. Vi er i forvejen selv ret forskellige. Men ingen af os er for fine til at tage fat, og du vil også opleve, at der vil være en del praktiske opgaver forbundet med arbejdet.

Det er vigtigt for os, at du bliver en del af arbejdspladsen på lige fod med os andre. Vi ser både praktikanter og studenter som gode kollegaer, og det er vores mål, at du får mest muligt ud af dit ophold hos os. Derfor er vi også glade for at kunne tilbyde dig de bedste kollegaer og solid faglig sparring.

Vi udviser fleksibilitet og har forståelse for, at dit liv ved siden af arbejdet også skal hænge sammen. Og der er ikke nogen, der bliver sorteret fra, fordi de ikke er medlem af partiet.

Vi forestiller os, at du læser en relevant uddannelse inden for f.eks. kommunikation, markedsføring, projektledelse eller eventkoordinering.

Praktik

Det Konservative Folkepartis afdeling Politik, Udvikling og Kampagne holder til på Christiansborg, hvor vi arbejder tæt sammen med partiets politikere og vores pressemedarbejdere og medlemsservice. Praktikforløbet er ulønnet, strækker sig fra september til december og arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer ugentligt.

Sådan ansøger du om praktik

Har du mod på et praktikophold, så send en motiveret ansøgning, CV og anden relevant info til chefen for Politik, Udvikling og Kampagne, Simon Merrild Lyngsø, snarest – dog senest den 23. august 2019.

Har du spørgsmål, kan du kontakte Simon på: sml@konservative.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!