Jacob Stryhn

EP-kandidat

Han vil give en grøn og kulturrig verden videre

Når man spørger Jacob Stryhn, hvorfor han stiller op til Europa-Parlamentet, kommer svaret prompte. Han gør det for fremtidens generationer og dermed også sine børnebørns skyld. Han vil gerne sikre, at kloden fortsat er grøn og fuld af kultur og liv, når de vokser op.

”Jeg vil gerne sætte mit præg på Europa, så vi kan give en god verden videre til næste generation. Derfor er det vigtigt, at vores grønne ambitioner ikke bare drukner i tomme løfter og konferencetaler, men at vi leverer konkrete resultater”, forklarer han.

Af samme årsag har Jacob Stryhn valgt, at den kommende valgkamp bliver uden valgplakater – ganske som folketingsvalget – for eget vedkommende. Selvom det er et lille bidrag til en grønnere verden, så vil han gerne gå allerforrest, når det kommer til bæredygtighed.

”Jeg tror på konkret handling og praktiske løsninger. Jeg vil gerne være med til at sikre, at den førte politik tager afsæt i virkeligheden. Det hele må ikke gå op i selvmodsigelser, vi skal træffe realistiske og virksomme beslutninger, og som politiker skal vi selv gå forrest”, fortæller han.

Det er dog ikke kun natur og klima, som Jacob Stryhn fokuserer på. Som medlem, udvalgsformand mm. i velgørenhedsorganisationen Rotary har han arbejdet i mange år for at give unge mennesker mulighed for at komme på udveksling i hele verden. Derfor kender han værdien af en rig og særegen kultur.

”Danmark har en helt særlig kultur, og jeg har ofte haft fornøjelsen af at introducere unge internationale mennesker til vores kulturhistorie. Det er vigtigt, at vi holder fast i alt det, der gør Danmark særligt. Det er også en del af generationskontrakten, at vi værner om vores værdier og herunder også vores kulturliv”, forklarer han.