Eksempel på sideopsætning

Vi vil i følgende vejledning viser eksempler på hvordan man nemt og hurtigt kan skabe en personlig hjemmeside. Dette bliver gjort med udgangspunkt i Mette Abildsgaards egen hjemmeside.

I “Udseende” -> “Local styling” kan I uploade jeres personlige logo, samt ændre headeren ovenfor til at fylde den fulde bredde af siden. Dette kan være nyttigt, hvis I ønsker at bruge et lag med fuld bredde som jeres første element, som vi ser med Mettes billede overnfor.

Guide til opretning af Logo, kan findes her: https://konservative.dk/vejledninger/hjemmesider/#quick_start

I “Menuer” kan I linke jeres underliggende sider til topmenuen og hovedmenuen. I kan også ændre navnet på de eksistrerende menuer og tilføje yderligere menuer til bjælken. Forholdet mellem menuelementerne justeres ved at trække i bjælkerne, som det kan ses i eksemplet nedenfor. Nye menuelementer skal tilføjes fra eksisterende sider, eller kan oprettes som et “Tilpasset link”, som det ses i eksemplet med “Mette” & “Politik”. Dette oprettes ved tilføje et “Brugerdefinerede link”, indsætte # i URL’en, og tilføje det ønskede navn i “Link-tekst”.

Billedet på forsiden er lagt ind I et lag med fuld bredde, for at få det til at fylde hele siden. Billedet er også valgt til at være I original størrelse. Billedet I vælger skal være stort nok til at kunne fylde hele siden på en compu

terskærm. Mettes billede er 5315 x 2337 pixel.

Mette har valgt selv at oprette link til hendes mærkesager, som vi viser i eksemplet nedenfor. En anden tilgang kan være at gøre brug af “Mærkesager” indholdselementet, som vi viser et eksempel på efterfølgende.

Den grønne baggrudsfarve kommer fra DKF-wrapper laget. Hver mærkesag er blevet oprettet i indholdselementet “indhold”, og lagt i hver deres kolonne der fylder 1/5.  I indhold er der lavet en overskrift, hvor der er brugt “Overskrift 2” I en lysegrøn farve til tallet. Herunder er der indsat link til mærkesagen.

I kan som sagt også gøre brug af det eksisterende mærkesagsmodul:

Ændringer til mærkesageren skal laves på de respektive mærkesagers sider.

Hvis I laver nye sider, der skal fungere som en mærkesag, skal skabelonen sættes til “Mærkesag” I højre side, når I redigerer siden

Indlæg på siden kan vises med indholdselementet “Nyheder / Aktuelt”. Her har I mulighed for at ændre hvor mange indlæg der bliver vist ad gangen, hvor meget tekst der skal vises I foråndvisningen, og hvor meget hvert indlæg fylder på siden mm.

Indlæggene kan også vises ud fra kategori, som man vælger I højre side når man opretter et nyt indlæg. Opet indlæg via “Indlæg” -> “Tilføj nyt”.