22. årgang | nr. 4 (online) | december 2017

Hårdt arbejde betaler sig

Christoffer Buster Reinhardt

Christoffer Buster Reinhardt er en af de 15 konservative folkevalgte, der skal knokle for konservative aftryk i landets regioner de næste fire år. Men pladsen i Region Hovedstaden og posten som formand for regionens sundhedsudvalg er han ikke kommet sovende til.

En ambitiøs og atypisk strategi

I 2013 var Christoffer Buster Reinhardt ikke mange stemmer for at komme i regionsrådet. Men hvor mavepusteren måske ville få nogen til at give op, fik det blot Christoffer til at arbejde endnu hårdere. Ikke nok med at planlægge sin valgkampagne et år i forvejen og arbejde fuld tid på kampagnen de sidste tre uger op til valget, valgte Christoffer en både ambitiøs og atypisk strategi:

Jeg lod som om, jeg var kommet ind. Jeg læste referater, deltog i regionsrådsmøder og fulgte sundhedspolitikken i regionen tæt.

Og det betalte sig. Op til dette regionsvalg lykkedes det ham at blive opstillet som konservativ spidskandidat. Men at Christoffer havde ”snydt lidt hjemmefra” og deltaget i regionrådsarbejdet på sidelinjen betød også noget på konstitueringsnatten. Her formåede han nemlig at skaffe sig posten som formand for sundhedsudvalget. Det er den suverænt vigtigste formandspost i regionsrådet efter regionrådsformanden:

Jeg kendte de personer, jeg sad og forhandlede med, og de kendte mig. Det giver en tillid, der er uundværlig, når man sidder og skal konstituere sig.

Og Christoffer nøjedes ikke med den vigtige udvalgsformandspost. Han fik også to af sine mærkesager med i konstitueringsaftalen – flere hospicepladser og bedre styr på den upopulære akuttelefon, 1813.

Konservative ansigter på Danmarkskortet

Spørger man den nye formand for Region Hovedstadens sundhedsudvalg, hvad han vil bruge sin post til, er svaret klart:

Jeg vil bruge den til at få profileret konservativ politik så meget som muligt. Det er vores ansvar som lokale og regionale valgte at komme ud over rampen, så der kommer ansigter på vores parti landet over.

Den opfordring er hermed kraftigt givet videre til alle 15 regionsmedlemmer!

Tryghedsministerens Jul

Politisk Horisont mødte Søren Pape i hjemmet i Viborg til en snak om juletraditioner, det famøse julepoliti og brunede kartofler…

Regionrådsvalget: Det oversete valg?

Kommunalvalget løber altid med overskrifterne, men valget til regionerne er hamrende vigtigt – og flere steder gik det faktisk ganske godt for de konservative kandidater.

Julestemning på Christiansborg

Se billederne fra det årlige julearrangement på Christiansborg, hvor julemanden i år var ingen ringere end Søren Pape. Han er næsten ikke til at genkende…

Hårdt arbejde betaler sig

Mød Christoffer Buster Reinhardt – en af de 15 konservative profiler, der skal knokle for konservative aftryk i regionerne de næste fire år.