Oplev Borgen indefra: Bliv praktikant hos Det Konservative Folkeparti

I Det Konservative Folkeparti søger vi to praktikanter til efteråret 2019.

Hvis du læser det her, ved du det allerede: Christiansborg er et helt særligt sted. Med sine egne faglige udfordringer og højt tempo.

Du har sikkert også en fornemmelse af, at det er en udfordrende arbejdsplads, hvor man skal have styr på sine ting for at klare sig godt. Men det er kun en del af historien. Den anden er, at de færreste er eksperter i hverken politisk research eller kampagne, når de starter her.

Vi søger to praktikanter, der har mod på at lære. Én, der får julelys i øjnene når nogen siger sociale medier, video og grafisk arbejde. Og en, der vil kaste sig over den politiske substans.

Det er ikke afgørende, om du er ekstrovert og fuld af gode idéer, eller om din styrke er, at du er grundig og struktureret. Vi er i forvejen ret forskellige herinde.

Det er vigtigt for os, at vores praktikanter får mest muligt ud af deres ophold. Derfor sætter vi en ære i at lære dig op i det, du ikke kan allerede. Sandheden er, at dét vil der være en del af. Du vil blive udfordret, uanset hvor dygtig du er.

Til gengæld kan vi tilbyde dig de bedste kollegaer og solid faglig sparring.

Vi udviser selvfølgelig fleksibilitet i eksamensperioder, og der er ikke nogen, der bliver sorteret fra, fordi de ikke er medlem af partiet. Vi kommer ikke til at spørge dig, hvad du stemmer.

Vi forestiller os, at du læser en relevant uddannelse inden for f.eks. statskundskab, økonomi, jura, retorik, kommunikation, marketing eller europæiske studier.

Praktik

Det Konservative Folkepartis afdeling Politik, Udvikling og Kampagne holder til på Christiansborg, hvor vi arbejder tæt sammen med partiets politikere og vores pressemedarbejdere. Praktikforløbet er ulønnet, strækker sig fra september til december og arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer ugentligt.

Det, du gør, hvis du vil i praktik

Har du mod på et praktikophold, så send en motiveret ansøgning, CV og anden relevant info til chefen for Politik, Udvikling og Kampagne Simon Merrild Lyngsø snarest.

Har du spørgsmål, kan du kontakte Simon på mail sml@konservative.dk eller på telefon 61624159.

Vi glæder os til at høre fra dig!