Vil du arbejde med presse, kommunikation og politik på Christiansborg? Det Konservative Folkeparti søger ny presserådgiver

Som presserådgiver i Det Konservative Folkeparti kommer du helt ind i det politiske maskinrum. Du er med til at sætte den politiske dagsorden på tværs af kanaler og i landets medier samt rådgive folketingsmedlemmer, så de kan levere budskaber med et højt fagligt niveau i pressen og på sociale medier.

Vi rådgiver vores politikere, så de med kort aftræk kan udføre interviews til tv, radio, dagblade eller andre medier. Rådgivningen kan fx handle om at klæde en ordfører på til et TV2-interview om et nyt, vigtigt udspil fra partiet. Det kan handle om, hvordan man bedst vinkler et skarp opslag på sociale medier. Eller det kan handle om at rådgive en politiker om gode presseudtalelser i svære sager. Vi tænker på tværs af medier og har blik for og fokus på, hvilke kanaler der bedst egner sig til et givent budskab.

Du bliver en del af afdelingen Politik, Presse og Kampagne, som understøtter folketingsgruppens politiske arbejde og pressehåndtering. Som presserådgiver arbejder du tæt sammen med ca. tre MF´ere og rådgiver og understøtter dem i deres arbejde med presse, sociale medier og generel kommunikation. Du kommer til at arbejde tæt sammen med MF´erne, de politiske konsulenter, såvel som de andre presserådgivere. Du er proaktiv i din rådgivning af MF´erne og ser potentielle historier, som du i samarbejde med MF´erne og andre kollegaer dribler i mål.

Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor to dage sjældent er ens. Du motiveres både af at arbejde med daglig drift og de større strategiske opgaver i forhold til opgaverne i presseafdelingen. I samarbejde med partiets politiske konsulenter skal du forstå politiske udspil, forhandlinger og partiets argumentation og efterfølgende være i stand til at levere god kommunikation på sociale medier og i baglandet og sælge historier ind til medierne. Du skal være i stand til at have mange bolde i luften og have mange ansvarsområder, fx inden for retspolitik, økonomisk politik, sundhedspolitik og klimapolitik.

Vi forventer, at du:

• har erfaring med både proaktivt og reaktivt pressearbejde – enten som journalist eller som rådgiver
  • er vant til at arbejde med formidling på sociale medier og kender til de enkelte mediers muligheder og dynamikker
  • har erfaring med at formidle budskaber på tværs af kanaler
  • kan tænke de enkelte sager ind i en større kommunikationsstrategisk sammenhæng
  • har et stærkt netværk inden for den journalistiske verden
  • følger med i den politiske dagsorden
  • er proaktiv og kan arbejde selvstændigt
  • skriver som en drøm.

Det går stærkt på Christiansborg, så du skal være indstillet på lange dage, kort tid til deadline og en spændende arbejdsdag. Som presserådgiver må du i perioder forvente arbejdstid på skæve tidspunkter. Mange politiske aftaler lander sent om aftenen, og nyhedsdøgnet starter som bekendt med den første udsendelse kl. 6 om morgenen. Så du skal være klar på at følge med og holde dig godt opdateret på de politiske nyheder sammen med dine kollegaer i presseafdelingen.

Vi tilbyder dig et spændende arbejdsmiljø med højt tempo og hvor du er med til at gøre en forskel. Du bliver en del af et fællesskab med fagligt dygtige kollegaer, en stejl læringskurve og stor mulighed for at udvikle dig. Selvom tingene går stærkt, har vi fokus på, at vi skal have det sjovt hver dag.

Yderligere detaljer

Løn gives efter kvalifikationer sammen med pensionsordning, gode ferieforhold og fleksible arbejdstider, men vi er ikke lønførende på Christiansborg. Tiltrædelse 1. august.

Er du vores nye kollega?

Så send os dit CV og en motiveret ansøgning via Jobindex senest den 16. juni. Har du spørgsmål så kan chef for Politik, Presse og Kampagne Lisbeth Gøtzsche kontaktes på telefon 61 62 48 03.

Send CV og motiveret ansøgning