Ny skat på streaming? Nej tak!

Det skal ikke udløse en ekstra-skat at se HBO eller Netflix. Vi betaler allerede en meget høj skat i Danmark, og vi betaler ovenikøbet også skat til at drive DR. Der er ikke også behov for en skat på streaming.

Vi er imod at indføre en streamingskat. Det vil basalt set være en skat på unge, som streamer mere end de ældre generationer. Og der er ingen grund til at indføre nye skatter, som vil gøre det dyrere at være dansker.

Det er sundt med konkurrence mellem forskellige medieproducenter. At vi i Danmark både kan se DR, TV 2, Netflix, HBO og så videre er kun en fordel for os som forbrugere. Vi har mere at vælge imellem, og vi kan se on demand i meget højere grad, end vi kunne for få år siden. Det er godt – medierne skal være fleksible og tilpasse sig vores forbrug og vores hverdag.

Det Konservative Folkeparti mener, vi skal have færre skatter – ikke flere. Derfor siger vi nej tak til en ny skat på streaming.

Konservative visioner

• Ingen skat på streaming

• Forbrugere skal selv kunne vælge, hvad de vil se.

Konservative resultater

• Skatten på fri telefon er afskaffet.

• Vi har sænket registreringsafgiften af 3 omgange, så eksempelvis den lave registreringsafgiftssats sænkes fra 105 til 80 procent.

• Sænkelse af arveafgiften for familieejede virksomheder.

• Ny boligskatteaftale, der sænker boligskatten over de kommende år.

• Afskaffelse af nøddeafgiften, emballageafgiften, afgiften på te og en række andre afgifter.