Ny presseansvarlig hos Det Konservative Folkeparti

Det Konservative Folkeparti har pr. 14/9 ansat Angela Brink som partiets nye presseansvarlige.

Angela Brink, der blandt andet har en baggrund som kommunikationschef i CEPOS og pressetalsmand i A.P. Møller-Mærsk, bliver ansvarlig for folketingsgruppens daglige kontakt med pressen og skal bidrage i eksekveringen af partiets strategi i forhold til at sikre mere tryghed og flere muligheder for danskerne.

”Med ansættelsen af Angela Brink får vi en profil med stor erfaring inden for journalistik og politisk kommunikation, der sammen med vores hold af dygtige medarbejdere skal styrke kendskabet til vores politiske projekt. Målet er, at ingen skal være i tvivl om vores politiske fokus og at vi arbejder for mere tryghed og flere muligheder i Danmark”, udtaler partisekretær Søren Vandsø.

Før sommerferien gennemgik Det Konservative Folkeparti en organisationsændring, der indebar, at det politiske arbejde blev samlet i afdelingen for Politik, Udvikling og Kommunikation, mens der samtidig blev oprettet en ny stilling som presseansvarlig, hvis opgave er at håndtere den daglige konktakt med pressen. En stilling som Angela Brink nu tiltræder i efter en længere udvælgelsesproces blandt et stærkt kandidatfelt.

”Angela Brink bringer det rette mix af erfaring fra klassisk journalistik og holdningsbåret kommunikation. Jeg er sikker på, at vi med hende på holdet, vil stå endnu stærkere i mediebilledet og at vi til stadighed vil være på forkant med den hastigt løbende medieudvikling”, udtaler partisekretær Søren Vandsø.

Angela Brink er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole og har blandt andet arbejdet som reporter på TV2 Nyhederne, BT og Kristeligt Dagblad. Angela Brink har desuden været kommunikationschef for tænketanken CEPOS og pressetalsmand i A.P. Møller-Mærsk Gruppen. Hun har også i en årrække fungeret som blogger på Jyllands-Posten og har været aktiv i Det Radikale Venstre.

For yderligere oplysninger kontakt partisekretær Søren Vandsø på tlf. 61624375.