Stort tillykke til de nye danske statsborgere

Søndag ønskede Det Konservative Folkeparti sammen med Folketingets øvrige partier de nye danske statsborgere hjerteligt tillykke med statsborgerskabet ved et arrangement på Christiansborg.

Arrangementet begyndte klokken 13.00 med velkomst og tale fra Folketingets formand, Pia Kjærsgaard i et stort hvidt telt i Indre Slotsgård. Her blev de nye statsborgere underholdt med sang og musik af blandt andet Caroline Henderson og Bent Fabricius-Bjerre. En time senere blev dørene til Christiansborg åbnet, og Folketingets partiet stod klar til at ønske dem tillykke og byde på slik og balloner.

I Landstingssalen stod Regeringen klar til at ønske statsborgerne tillykke, og fra Det Konservative Folkeparti var partiformand Søren Pape Poulsen og gruppeformand Mette Abildgaard mødt op for at hilse på de mange fremmødte:

”Det har en været en utrolig hyggelig dag, hvor man virkelig har kunnet mærke deres glæde ved at have fået dansk statsborgerskab. Det er fantastisk at være med til at fejre de nye statsborgere, der gerne vil være danske og som vil Danmark. Jeg vil meget gerne ønske et stort tillykke med deres statsborgskab” udtaler Søren Pape Poulsen, hvortil Mette Abildgaard fortsætter:
”Alle, som er her i dag, de er her for at fejre, at de er blevet danske statsborgere. Det ikke noget man får per automatik – det kræver en indsats. Der er flere ting, man skal leve op til for at få statsborgerskab, blandt andet, udfylde en tro og loverklæring, der betyder, at man vil være loyal overfor den danske stat. Det er dejligt at se så mange glade ansigter, og jeg ønsker dem alle et stort tillykke”.

Det Konservative Folkeparti ønsker alle nye danske statsborgere et stort tillykke med statsborgerskabet.