FORSIDE    |    MÆRKESAGER    |    HJÆLP OG OMSORG, NÅR DU HAR BRUG FOR DET

Hjælp og omsorg, når du har brug for det

Alle danskere skal have fri og lige adgang til sygehuse med behandling i verdensklasse. Men vi ønsker et større fokus på den faglige kvalitet og dine behov. Og både på sygehusene og i ældreplejen skal du mødes af et personale med overskud til omsorg.

Hvorfor er det vigtigt?

Alle skal have fri og lige adgang til sundhed.

Behandlingen på danske hospitaler skal være i verdensklasse.

Der skal være overskud til omsorg.

Vi arbejder for:

Fokus på den enkelte patients behov

Der skal være plads til borgernes behov i det offentlige – for vi er alle forskellige. Personlig medicin tilrettet den enkelte patient kan eksempelvis være med til at gøre en afgørende forskel. Derfor arbejder vi for et sundhedsvæsen, hvor der er fokus og plads til den enkelte borgers behov.

Korte ventelister

Ventetiden på hospitaler kan betyde forskellen mellem liv og død. Derfor er det vigtig, at danskerne kan få en god og hurtig behandling, når de har brug for det. Vi har siden 00’erne reduceret de faretruende lange ventelister på operationer fra 90 til 42 dage. Det går den rigtige vej i Danmark. Men vi er ikke i mål. Vi arbejder derfor for korte ventelister.

At bevare familielægen i nærheden af dig

Familielægen er en afgørende del af vores sundhedsvæsen. Cirka 85 procent af danskerne er årligt i kontakt med deres praktiserende læge, når de har brug for hjælp. Det siger alt om, hvor vigtig en rolle familielægen spiller for vores sundhed. Vi arbejder derfor for at bevare familielægen i nærheden af dig.

Ordentlige forhold for sundheds- og plejepersonale

Hvis en patient skal have en god og omsorgsfuld behandling, kræver det, at der er ordentlige vilkår for vores sundheds- og plejepersonale. Eksempelvis må unødvendige dokumentationskrav og it-problemer aldrig stå i vejen for at personalet kan levere velfærd. Derfor ønsker vi at skabe gode arbejdsvilkår for sundheds- og plejepersonalet, så de kan levere den bedste pleje og omsorg.