23. årgang | nr. 1 | april 2018

FT-kandidaterne er i fuld gang

Efter et veloverstået kommunal- og regionsvalg er Det Konservative Folkeparti nu gået i ’folketingsvalgmodus’.

Det har vi faktisk været siden årsskiftet, for den kommende valgkamp skal planlægges, og valgtemaer og mærkesager er allerede nu ved at blive skåret til. De fleste regner med, at folketingsvalget kommer til næste forår, og selvom et år kan virke som lang tid, kræver et valg jo også en massiv planlægning. Tiden går hurtigt, og vi er allerede i fuldt sving.

Valget er på vej, og hvis vi skal ud og vinde det, så skal vi være toptrænede og fuldstændigt forberedte. Vi kæmper for flere mandater, end vi har i dag – og det skal vi nok også få på valgdagen – men det kræver skarpe folketingskandidater i hele landet, og med fremgang er der selvfølgelig også endnu større chancer for at blive valgt. Derfor er vi netop nu ved at lægge sidste hånd på et meget omfattende forløb. I resten af 2018 vil vi samle alle vores mere end 50 folketingskandidater i et forløb med det formål at gøre dem alle til endnu stærkere kandidater.

Intensiv træning
Alle folketingskandidater bliver i første omgang inviteret til et stort opstartsmøde på Christiansborg. Herefter opdeles de i øst og vest (delt ved Storebælt) og mødes to gange mere over sommer og efterår, inden de igen samles alle sammen til én stor afslutning. På konferencedagene inddeles kandidaterne i to grupper, og her vil der blive kørt to sideløbende undervisningsspor. På denne måde er der bedre plads og tid til den enkeltes spørgsmål og praktiske træning. Vi kommer til at skifte mellem interne og eksterne oplægsholdere og undervisere, så vi både kan udnytte vores egne ressourcer og samtidig hente nye indspark udefra. Der bliver fokus på alt fra pressehåndtering og politisk udvikling til SoMe-optimering og kampagnearbejde.

Hvis du er folketingskandidat, kan du allerede nu skrive datoerne i din kalender, så du kan være med på hele turen – og hvis du bare er almindeligt aktivt medlem ude i en vælgerforening, så husk endelig
din lokale folketingskandidat på, at han eller hun skal gribe denne mulighed. Vi glæder os til at komme i gang, og vi håber at se alle kandidater!

Søren Vandsø
Partisekretær