23. årgang | nr. 1 | april 2018

Endelig forår!

Jeg elsker foråret. De lysegrønne blade på træerne og sanglærkens smukke sang. Endelig kan vi pakke de varme trøjer væk og mærke solens varme på vores vinterblege hud. På Christiansborg kan man også mærke foråret på sin helt egen måde. Nu starter slutspurten i det politiske folketingsår, og vi skal have stemt en masse god politik igennem, inden Folketinget indstiller arbejdet omkring grundlovsdag.

Partiets 47 ordførerskaber fordelt på seks folketingsmedlemmer holder gruppen godt beskæftiget. Og de tre ministre har travlt på deres områder. Men stemningen er i top for tiden, og både på det professionelle og på det sociale plan fungerer vores samarbejde i gruppen så fint.

Heldigvis byder foråret også altid på en række skønne arrangementer uden for Christiansborg.

Jeg glæder mig eksempelvis til at holde oplæg hos Odsherred Vælgerforening og åbne naturfotofestival i Nordjylland. Og jeg ved, at de andre politikere også har fyldt kalenderen op med mange spændende arrangementer.

Foråret byder også på store forhandlinger. Her skal vi alle steder sætte tydelige konservative fodaftryk, og bare rolig – det skal vi nok.

Rigtig godt forår fra mig og fra hele gruppen.
Kærlig hilsen Mette Abildgaard