Vi kæmper for Lukashuset

Det er vigtigt at hylde dem, der gør en ekstra indsats. Og det gør Lukashuset – Børne- og ungehospice!

I TV AVISEN onsdag d. 8 februar, kunne vi se, hvordan Lukashuset hjalp familien Jørsum Andersen igennem en utrolig hård og svær tid, da deres lille søn Knud blev ramt af svær sygdom.

Lille Knud døde desværre, men opmærksomheden på Lukashuset gjorde de svære stunder en lille smule bedre for hans forældre, da de vidste, at Knud trods alt var i trygge hænder i sin sidste tid, og at der var nogen, der holdt øje med ham om natten, mens de selv sov.

Lukashuset er Danmarks første og eneste børne- og ungehospice og har til opgave at hjælpe sygdomsramte børn og familier, når de lider allermest af stress og udmattelse. Hos Lukashuset ser man nemlig ikke kun barnet som patient, men man tager hånd om hele familien.

Vi har længe kæmpet for Lukashusets eksistens. Vi fik øremærket seks millioner kroner fra satspuljen til Lukashuset, og vi fik siden skrevet dem ind i regeringsgrundlaget. Vores medlemmer samlede også omkring 12.000 kroner ind til Lukashuset på vores landsråd sidste år, og det er i det hele taget en sag, der står vores hjerter nær.

Man kan nu se, hvorfor den kamp var det hele værd, og derfor kæmper vi videre for flere børnehospicepladser i Danmark, både i øst og vest Danmark.

Du kan se hele indslaget om den søde familie her: https://www.dr.dk/tv/se/tv-avisen/tv-avisen-19/tv-avisen-2017-02-08-21-29#!/15:14