Et grønnere Danmark

Der er intet så forpligtende som ansvaret over for vores børn og børnebørn. De har fortjent at vokse op i et Danmark i naturlig balance, hvor frisk luft og rent vand i hanen er en selvfølge, og hvor der er styr på den globale opvarmning.

Det tager Det Konservative Folkeparti meget alvorligt. For hvis vi ikke tager fat om klimaproblemerne, så kan alt andet være ligegyldigt. Men at være grøn betyder ikke nødvendigvis, at vi skal gå på kompromis med vores levestandard. Dansk erhvervsliv har nemlig vist vejen til, hvordan vi også kan gøre det til en god forretning at være grøn. Det kræver blot politisk mod at bane vejen for de grønne løsninger.

Derfor mener vi også, at Danmark fortsat skal være på forkant med klimaudfordringen.

Vi skal investere i udviklingen af konkurrencedygtig teknologi i Danmark. Det betyder, at skatter og afgifter på klimavenlige initiativer skal lempes, ligesom staten skal være klar til at bidrage økonomisk til nye udviklingsprojekter. Vort land er beriget med unik natur. Den skal vi værne om. Vores miljøpolitik handler om balance og sammenhæng mellem menneskers behov for plads og udvikling og naturens behov for beskyttelse.

Vi vil gerne have naturskønne nationalparker, der sikrer et rigt dyreliv i danske naturområder. Vi skal beskytte vores rene grundvand, og så skal vi sørge for at opbygge den nødvendige sikring af vores kyster.
Vi skal passe på den natur, vi har fået af vores forfædre. Vi kan ikke gøre det om.