Søren Pape Poulsen|Politik|Behandling i verdensklasse

Behandling i verdensklasse

Tryghed om sundhedsvæsenet
Der opstår mange bekymringer, når du eller en i din familie bliver syg; Hvad fejler de, føler de sig trygge, og hvordan skal det hele gå? Bekymringer er der nok af – vores sundhedsvæsen skal ikke være en af dem. Derfor skal vi fortsat have et sundhedsvæsen i verdensklasse. Heldigvis har vi allerede et sundhedsvæsen, vi kan være stolte af. Danske borgere kan få den behandling, de har behov for, uanset hvor mange penge de tjener. Det er en af de vigtigste opgaver, den offentlige sektor i Danmark har, og derfor skal sundhedsvæsenet være bedst muligt udrustet til fremtidens sundhedspleje.

Konservative visioner
I Danmark skal vi have et sundhedsvæsen i verdensklasse, der både fungerer for personale og patienter. Behandlingerne skal være de bedst tænkelige, og der skal være tid til omsorg og et godt arbejdsmiljø. Da vi forlod regeringskontorerne, har der aldrig tidligere i danmarkshistorien været brugt så mange penge på sundhedsvæsenet, og vi blev kåret til at have et af de bedste sundhedsvæsner i Europa. Den kurs skal vi fortsætte.

Derfor vil vi:

• Vi vil lave en ny sundhedsreform, så Danmark også i fremtiden kan have et sundhedssystem, som resten af verden ser op til. Vi vil aflaste hospitalerne ved at lægge flere opgaver over til den almene praksis. Derudover skal der være en bedre sammenhæng mellem den almene praksis, kommunerne og hospitalerne.
  • Herudover har vi afsat penge til flere læger, flere jordemødre og mange andre initiativer, der kan sikre et bedre sundhedsvæsen.

Du kan læse mere om vores politik på området her

Alle politikområder