Forsvarspolitik

Vores mænd og kvinder i uniform vil altid have en stærk allieret i Det Konservative Folkeparti.

Forsvaret er en hjertesag for Det Konservative Folkeparti. Vi skal bevare og sikre et forsvar, der kan gøre gavn både ude og hjemme. Og vi skal passe på dem, der passer på os.

Konservative arbejder for

Et stærkere forsvar

Danmark skal have et stærkere forsvar. Det er afgørende både for vores sikkerhed og for vores internationale forpligtigelser. Samtidig skylder vi vores udsendte, at de altid har et stærkt forsvar i ryggen, når de kæmper på Danmarks vegne.

Bedre hjælp til vores veteraner

Vi skal passe på vores soldater – både når de er udsendt, og når de vender hjem. Heldigvis kommer størstedelen hjem uden fysiske eller psykiske mén, men vi har et ansvar for at passe på dem, der har behov for hjælp. Derfor arbejder vi for hurtigere sagsbehandling til veteraner, så de hurtigere kan få den hjælp, som de har brug for.

En aktiv dansk rolle i NATO-samarbejdet

Danmark står stærkest med en aktiv rolle i NATO. Det er vores allierede, som skal hjælpe os, den dag vi får brug for det. Derfor skal Danmark selvfølgelig overholde vores internationale forpligtigelser – og styrke vores arbejde i NATO.

Alle politikområder