Søren Pape Poulsen|Politik|Mere sikkerhed om dine data

Mere sikkerhed om dine data

Vores privatliv på internettet er truet. Dine personlige oplysninger bør forblive personlige, selvom de er på internettet. Forsvarets Efterretningstjeneste vurderer i deres trusselsvurdering fra 2021, at truslen fra cyberspionage og cyberkriminalitet i Danmark er meget høj. Det stiller store krav til, hvordan vi beskytter borgernes personlige oplysninger.

Da vi sad i regering, afsatte vi 1,5 milliarder kroner til at styrke Danmarks cyber- og informationssikkerhed, så truslen mod Danmark minimeres. Samtidig sikrede vi, at Danmark fremover er en del af NATO’s Cooperative Cyber Defence Center of Excellence i Tallinn, så vi står sammen med vores allierede på cyberområdet.

Cyber- og informationssikkerhed er en topprioritet for os. Vores data er nemlig meget attraktive for andre lande. Derfor er der behov for, at vi står sammen med vores allierede på cyberområdet. Samtidig skal vi blive ved med at kæmpe for, at vores data forbliver personlige.

Alle politikområder