Skattesnyd

Skattesnyd påvirker dig og din familie negativt. Når store virksomheder snyder i skat, betyder det færre penge til velfærd og skattelettelser. Derfor vil vi ikke acceptere skattesnyd. Når man tjener sine egne penge og betaler en høj skat, er det uretfærdigt, at andre snyder i skat. Færre penge i fælleskassen handler også om moral.

Vi har i vores regeringstid skærpet indsatsen mod skattesvindel. Eksempelvis investerer vi i 135 årsværk, så vi kan styrke skattekontrollen. Det betyder, at vi nu nemmere kan fange svindlerne i tide. Vi har også indgået en aftale om en ny hvidvasklov, der hæver strafferammen markant for hvidvaskkriminalitet. Samtidig vil en nye hvidvaskstrategi styrke samarbejdet mellem myndighederne på hvidvaskområdet. Det giver en mere retfærdig og ikke mindst større tillid til skattesystemet.

Alle politikområder