Forside|Politik|Der skal være styr på dansk økonomi

Der skal være styr på dansk økonomi

Vi ønsker en sund økonomi med styr på budgetterne og fortsat vækst. Sund økonomi og vækst er helt afgørende for, at vi kan udvikle vores samfund og fortsat have råd til den nyeste medicin og den nyeste teknologi.

Borgerlige reformer siden 00’erne betyder, at der i 2025 vil være 250.000 flere danskere i arbejde. Samtidig ville der mangle 75 milliarder kroner til det offentlige forbrug, hvis vi ikke havde taget ansvar for dansk økonomi – og reformeret blandt andet efterlønnen, dagpenge m.v. Skulle vi i dag have samme velfærd uden disse reformer, så ville det svare til, at vi skulle sætte skatten op, så en LO-familie ville have 65.000 kroner mindre til sig selv årligt.

I dag står dansk økonomi knivskarpt. Vi har slået beskæftigelsesrekord. Flere og flere danskere er i arbejde. Og der er færre på offentlig forsørgelse. Det skal vi ikke sætte over styr. Derfor vil vi forsat føre en økonomisk ansvarlig politik – så der stadig er styr på dansk økonomi.

Alle politikområder