Kongehuset

Intet Danmark uden Kongehuset. Kongefamilien har i mange generationer samlet os som folk, og gør det stadig. Kongehusets familie kan føres over tusind år tilbage i historien. Det kan vi godt være stolte af – som nation og som folk. Kongehuset er en vigtig del af vores historie. Man kan dårligt forestille sig et Danmark uden vores monarki, som kan føres helt tilbage til Gorm den Gamle, der regerede i midten af 900-tallet.

Når Hendes Majestæt Dronningen hvert år holder sin nytårstale, sidder danskerne trofast foran tv-skærmen. Vi elsker at samles. Både fordi vi værdsætter ritualet, men også fordi vi ser frem til at høre, hvad Hendes Majestæt Dronningen har tænk sig at tale til danskerne om.

Vores fortid, historie og arv er fundamentet vi står på, når vi går fremtiden i møde. Derfor skal vi værne om det, der gør Danmark til Danmark og danskerne til danskerne. Som nation og som folk. Det gør Kongehuset, og det værdsætter vi højt.

Kongehuset har betydning den dag i dag. Det samler os og giver os noget at være fælles om.

Alle politikområder