Forside|Politik|Cannabis og narkotika

Cannabis og narkotika

Narkotika og cannabis hører ikke til i Danmark. Vores børn skal ikke vokse op i et samfund, hvor man nemt, hurtigt og lovligt kan komme i besiddelse af eksempelvis heroin eller MDMA. Og vi kommer aldrig til at kæmpe for en legalisering af stoffer eller hash. Studier viser også, at legalisering er en rigtig dårlig ide.

I Colorado har man forsøgt at legalisere marihuana. Og hvad var resultatet? I september 2017 kunne man konstatere, at man havde fået den største andel af unge, som havde prøvet marihuana inden for den seneste måned. Forbruget hos unge er 55% højere i Colorado end i resten af USA. Og samtidig med legaliseringen steg antallet af dødsfald i trafikken, hospitalindlæggelser relateret til cannabis samt kriminaliteten i Denver, Colorado. Det ønsker vi ikke for Danmark.

Der er forskel på at være konservativ og liberal. Som fællesskab må vi gerne i omsorg sætte grænser for den enkelte. Især når det kommer til stoffer.

Alle politikområder