Forside|Politik|Korte ventetider på hospitalet

Korte ventetider på hospitalet

Ventetiden på hospitaler kan betyde forskellen mellem liv og død. Vi har siden 00’erne reduceret de faretruende lange ventelister på operationer fra 90 til 42 dage. Det går den rigtige vej i Danmark, men vi er ikke i mål. Der er stadig store geografiske forskelle på, hvor lang ventetid du har til din behandling. 182 flere kvinder ville have fået behandling til tiden, hvis Region Hovedstaden havde været lige så gode til at behandle brystkræft som Region Syddanmark. Vi arbejder videre for kortere ventelister i hele landet.

Derfor vil vi blandt andet sikre behandlingsgarantien på 30 dage, så du har ret til at blive behandlet på et privathospital, hvis det offentlige ikke kan nå behandling inden for 30 dage. Samtidig vil vi rykke flere opgaver fra hospitalerne over til de praktiserende læger, så vi får aflastet sygehusene. Og så vil vi styrke de praktiserende læger, så de netop er rustet til at tage imod de nye opgaver.

Alle politikområder