Forside|Politik|Tid til omsorg

Tid til omsorg

Der skal være mere tid til omsorg og pleje. Det er helt afgørende, hvis vi skal have et sundhedsvæsen og ældrepleje, som sikrer tryghed til den enkelte. Unødvendige dokumentationskrav og it-problemer må aldrig må stå i vejen for, at personalet kan levere omsorg. Og vi ønsker at skabe gode arbejdsvilkår for sundheds- og plejepersonalet, så de kan levere den bedste pleje – og bruge deres tid på patienten eller den ældre.

En rundspørge blandt danske sygeplejersker viser desværre, at de selv vurderer, at de årligt bruger millioner af timer på unødvendigt papirarbejde. Det er ikke godt nok. Vi har i foregående regeringsperiode fjernet produktivitetskravet, der gjorde, at sygehusene skulle producere 2 procent flere behandlinger hvert eneste år – så nu er der mere tid til pleje og omsorg. Men vi mener, at vi stadig kan gøre det bedre.

Vi kæmper derfor for, at vores sundheds- og plejepersonale har mere tid til omsorg. Derfor vil vi

• Ansætte mere sundheds- og plejepersonale
  • Fjerne unødvendige dokumentationskrav.

Alle politikområder