Søren Pape Poulsen|Politik|Udenlandsk arbejdskraft

Udenlandsk arbejdskraft

Udenlandsk arbejdskraft er en gevinst for Danmark. Der er forskel på udlændinge, der kommer til Danmark for at arbejde og bidrage, og dem der kommer hertil for at være på offentlig forsørgelse og bosætte sig i en ghetto. Den førstnævnte er udelukkende en gevinst for Danmark – det er den anden ikke.

Vi ønsker at føre en udlændingepolitik, hvor vi får flere dygtige udenlandske talenter her til – og færre udlændinge som ikke ønsker at bidrage til vores samfund. Derfor ønsker vi at lette beløbsordningen, som i dag er en ordning, der sikrer, at vores virksomheder kan ansætte udenlandske talenter, der gerne vil arbejde i Danmark – og som har en årsløn over 420.000 kroner. I dag er det blandt andet primært it-medarbejdere fra USA, Kina og Indien, der kommer ind på beløbsordningen. Vi ønsker at sænke beløbsordningen til 325.000, hvilket betyder, at der vil være 10.000 flere i beskæftigelse i Danmark. Samtidig vil en beløbsordning på 325.000 kroner bidrage med 2 milliarder kroner mere til de offentlige kasser.

Alle politikområder