Forside|Politik|Lavere skat på arbejde

Lavere skat på arbejde

Det danske skattetryk er alt for højt. Som hårdtarbejdende dansker fortjener du at beholde flere af de penge, du selv har knoklet for. Vi kæmper for skattelettelser hver eneste dag.
Der skal være en større gevinst ved at på arbejde. Og det skal kunne betale sig at gøre en ekstra indsats. I en tid, hvor priserne er på himmelflugt, og mange er pressede på privatøkonomien, er det kun rimeligt, at du får lov til at beholde flere af de penge, du selv har tjent. Det kæmper vi for hver eneste dag.

Det er nemlig ikke bare rimeligt. Det er også godt for vores økonomi. Det øger arbejdsudbuddet og skaffer virksomhederne arbejdskraft, så de kan tjene penge til Danmark og vores fælles velfærd.

Men i dag er skattetrykket i Danmark alt for højt. Faktisk har Danmark det højeste skattetryk blandt de såkaldte OECD-lande. Det er bestemt ikke en førsteplads, vi kan være stolte af.
Det betyder mindre frihed til den enkelte familie og mindre velstand for samfundet. Vi er derfor nødt til at sænke skatten, hvis vi skal sikre et samfund, hvor danskerne har økonomisk frihed til at realisere deres drømme.

Hårdt arbejde skal belønnes – ikke beskattes.

Derfor vil vi:

• Hæve beskæftigelsesfradraget, så alle danskere i arbejde får en gevinst.
  • Afskaffe topskatten i 2030

Alle politikområder