Børnehospice

De bedste rammer i den sværeste tid
Ord kan ikke beskrive den tragedie, det er, når forældre modtager beskeden om, at deres barn har en uhelbredelig livstruende sygdom. Selvom intet kan fjerne smerten, skal vi som samfund gøre, hvad vi kan for at skabe de bedste rammer for alle i den sværeste tid.

Indtil 2015 eksisterede der ikke et børnehospice i Danmark, på trods af at næsten 300 børn hvert år dør som følge af sygdom. Det er et politisk ansvar, at vi kan tilbyde børn og deres forældre ordentlige rammer for deres sidste tid sammen. Som forældre skal man have mulighed for at give sit barn den omsorg og kærlighed, der er brug for i den forfærdelige tid.

Derfor vil vi:

• Sikre årlig støtte til Lukashusets Børne- og Ungehospice, så børn med uhelbredelige og livstruende sygdomme kan have deres forældre og søskende omkring sig under de bedst mulige betingelser.
  • Sikre fem millioner kroner årligt til at oprette og drive hospicepladser til børn i Vestdanmark. Det er nogle ekstremt vigtige initiativer, og vi vil fortsætte med at hjælpe familierne i den sværeste tid.

Alle politikområder