Forside|Politik|En styrket indsats for hjemløse

En styrket indsats for hjemløse

Vi skal skræddersy løsningerne, så hver enkelt hjemløs får den støtte, han eller hun har brug for.

Ingen mennesker skal tvinges til at leve et liv på gaden. Derfor vil Det Konservative Folkeparti altid søge brugbare løsninger for vores hjemløse. Og det er vigtigt, at vi husker på, at for mange handler hjemløshed om mere end det at mangle en bolig. Problemerne starter sjældent med hjemløshed. Fire ud af fem hjemløse har enten et misbrug, en psykisk lidelse eller begge dele, og derudover har mange udfordringer med sygdom, manglende netværk og kriminalitet. Langt de fleste danskere kan klare sig selv, men desværre falder nogle af og til også igennem. Her skal vi som samfund være bedre til at gribe disse mennesker.

Vi må heller ikke glemme, at vi her i landet har et problem med unge hjemløse. Det er hjerteskærende, når unge mennesker med livet foran sig ser sig nødsaget til at leve på gaden. I Det Konservative Folkeparti har vi foreslået en udslusningsmodel for de unge hjemløse, som skal fungere som et sikkerhedsnet. Ofte er det helt afgørende, at de hjemløse får hjælp til netværk og får anvist en sti at gå på.

Det er vi meget bevidste om, og vi vil kæmpe for brugbare og nødvendige løsninger for vores hjemløse her til lands.

Alle politikområder